Ministerstvo práce a sociálnych vecí tvrdí, že dotácie doteraz dostávali mimovládky prepojené na Oľgu Pietruchovú. Dotáciu však dostalo Fórum života, kde je členkou predsedníctva Anna Verešová z ministerstva.
Vo Veľkej Británii by sa už v reklame nemala objavovať žena, ktorá nevie parkovať, či muž, ktorý nedokáže vymeniť dieťaťu plienku. Podľa Rady pre reklamu je pozoruhodné, že Slováci sa síce sťažujú na sexizmus, avšak tradičné zobrazenie úlohy žien a mužov v reklame nepovažujú za problematické.
Sklamaním pre odbornú porotu bola firma Hornbach, ktorá sa v minulosti prezentovala ako veľmi otvorená voči rodovej rovnosti. Porota tento rok prvý raz udelila cenu za pozitívny príklad reklamnej praxe.
Porota označila reklamu za dvojzmyselnú, vulgárnu a voži ženám ponižujúcu.
Organizátori dostali už pred oficiálnym spustením nominácií 50 podnetov, medzi nimi kandidáta na primátora i rockové cecky.
Nadnárodná spoločnosť bráni reklamu Hurbanovské mamičky sú späť, ktorá bola nominovaná na Sexistický kix. Ženám z portálu Modrý koník sa páčila.
Aplikácia LetGo, Fernet Stock a Budiš získali anticenu za nejsexitickejšiu reklamu roka. Verejnosť dala najviac hlasov nahej ženy v reklame Záložňa Breva.
Medzi 32 nominovanými reklamami vyhrala fotografia Jany Cigánikovej, na ktorej sa vzácne zhodla verejnosť i odborná porota. Cigániková si osobne prevzala cenu, balík kníh o rodovej rovnosti.
"Ženy a dievčatá si musia byť isté, že na ich názoroch a hodnotách celej spoločnosti záleží – ale nielen jeden deň v roku,“ vysvetľuje Miroslava Bobáková, výkonná riaditeľka Slovensko-českého ženského fondu.