Telefón Národnej linky pre ženy zažívajúce násilie 0800 212 212 zazvoní približne 200-krát za mesiac. Každý mesiac poradkyne na tejto linke pomôžu viac ako 60 ženám, hovorí právnička Barbora Burajová z Koordinačno-metodického centra pre prevenciu násilia na ženách.
Sexistický kix 2023 udelil aj pozitívne ocenenie Kumšt bez sexizmu. Získala ho reklama, ktorá reagovala na teroristický útok v Teplárni.
Nominované sú aj vizuály väčších značiek, napríklad supermarket Kaufland, automobilka Peugeot, elektroobchody NAY a OKAY.
Paula Jójárt ako rodová trénerka odlektorovala stovky hodín a scitlivovala ľudí v oblasti rodovej rovnosti a ľudských práv žien. Od vysokej školy až po posledné dni pripsievala ako analytička, výskumníčka, prekladateľka či kampanierka k spravodlivejšej spoločnosti, napísala o svojej kolegyni organizácia Možnosť voľby.
Odborná porota označila za najsexistickejšiu reklamu, ktorá zľahčuje násilie na ženách. Pozitívne ocenenie Kumšt bez sexizmu získala známa spoločnosť za reklamu k platovej rovnosti.
Vo verejnom priestore sme sa stretli s množstvom kampaní namierených proti interrupciám. Obsahujú explicitné a neraz aj zavádzajúce obrazy, ktoré akurát tak desia malé deti a retraumatizujú ženy, ktoré spontánne potratili. Tieto ale asi nikomu neprekážajú, hovorí pre Ženy v meste Diana Gregorová, členka iniciatívy Sexistický kix.
Protesty proti návrhu Záborskej, ktorý by komplikoval interrupcie, budú v štyroch slovenských a dvoch českých mestách. Pozrite sa, kde.
Igor Matovič, dnes už bývalý premiér, minulý rok na MDŽ chválil Boha za to, že pre mužov vyrobil ženy.
Vzápätí jej do mozgu opäť vystrelila prudká bolesť. Nožnice cinkli o misu. Tak pochopila, že jej práve roztrihla hrádzu. Tú, ktorú si mesiace trénovala a starala sa, aby presne k tomuto nemuselo dôjsť. Prečo?, chcela sa znova spýtať mladá žena, no to už jej priväzovali nohy remeňmi ku koze.
Sexistický kix ministerstvo nepodporilo. V poslednom ročníku (2019) projektu bolo nominovaných takmer 100 sexistických reklám, ktorým verejnosť udelila viac ako 20 000 hlasov. Projekt scitlivoval reklamné agentúry, firmy i verejnosť na sexistickú reklamu, ktorá zobrazovala ľudí znevažujúcim či stereotypizujúcim spôsobom na základe rodu.