Inštitút Pantone Color Institute predstavil nový odtieň červenej s názvom Period (Menštruácia). Nový odtieň bol vytvorený s podporou švédskeho výrobcu menštruačných kalíškov Intimina, ktorý spustil kampaň zameranú na skoncovanie so stigmatizáciou menštruácie a na podporu "normálneho" vnímania tohto cyklu v živote ženy.
Menzes: Aktívna a dobrodružná červená
Inštitút Pantone popísal nový odtieň červenej vo svojej škále ako "aktívny a dobrodružný". Podľa viceprezidentky inštitútu Laurie Pressmanovej má odtieň Period povzbudiť k hrdosti na menštruáciu a k jej vnímaniu ako vzrušujúcej a mocnej životnej sily, s ktorou sa ľudia narodili.
Nový odtieň by mal všetkých - bez ohľadu na pohlavie - povzbudiť k tomu, aby dokázali "spontánne a otvorene hovoriť o tejto čistej a prirodzenej telesnej funkcii".
Menštruácia je tabu
Menštruácia zostáva v súčasnej spoločnosti tabu. V niektorých krajinách sa menštruujúce dievčatá a ženy považujú za nečisté. Takou je napríklad India, kde v niektorých regiónoch musia byť ženy, ktoré majú menštruáciu, izolované od ostatných.
Pantone, ktorá sa špecializuje na patentovanie farebných odtieňov používaných v rôznych technologických odvetviach, zaradila do svojho portfólia novú štandardizovanú farbu s názvom Love Symbol #2 na počesť zosnulého speváka a skladateľa Princea. Foto - TASR/AP
Pantone Color Institute je súčasťou rovnomennej americkej spoločnosti, ktorá vyvíja palety farieb a predpovedá farebné trendy na trhu.
Nie je to prvýkrát, čo Pantone Color Institute vytvoril nové odtiene v partnerských projektoch. Napríklad v auguste predstavil odtieň Ultra Black, ktorý vznikol v spolupráci s americkým raperom Nasom.