Ak ste majiteľka estetickej kliniky spojenej s kaderníctvom a kozmetikou, máte rôzne klientky. Určite aj plnšie, aj chudšie. Škaredšie, aj krajšie. Bohaté, aj normálne.
Vekovo sa to tiež určite líši - bohužiaľ, už dnes je epidémia napichaných pier u 18-ročných dievčat, a rovnako zrejme do vašej kliniky chodia aj ženy okolo 50-ky. Proste, široký záber.
Vy sama, ako majiteľka, ste podstúpila rôzne zákroky. Nejdem to súdiť, ani hodnotiť. Každý nech robí ako najlepšie vie.
Do toho všetkého si na svoj súkromný, aj firemný účet z ničoho nič napíšete texty nasledovné: "Na instagrame alebo aj všeobecne by sa mali ukazovať len ženy, ktoré majú dobré postavy. Lebo pozerať sa na nechutné a vykysnuté mľandravé telá je viac odpudivé ako "ošmatlané boty". Každá, ktorá sa chce ukazovať by mala v prvom rade aj vyzerať. Lebo je síce fajn akože "vaše sebavedomie", ale realita je taká, že je to odpudivé. Aj plnšia žena by mala byť pevná, a ešte hlavne keď sa ukazujete v modeloch, ktoré majú pôsobiť predajne."
Chcete si pravidelne prečítať stĺpček Zuzany Kovačič Hanzelovej priamo vo svojom e-maily bez reklamy?
Wow. Práve si si odpálila dve tretiny klientiek, gratulujem, vravím si v duchu. Posielali mi to rôzne ženy, šokované hlúpymi komentármi majiteľky. Značky, ktoré chcú mať "predajné modely" pritom dávno pochopili, že vešať šaty na vychudnuté dievčatá, ktoré reprezentujú dve percentá populácie, nie je najlepší nápad. Predajné modely teda začali fotiť na bežnejších ženách, ktoré zväčša nemajú 42 kilogramov.
Instagram je plný dievčat, ktoré pózujú pred kamerou, retušujú, vylepšujú, a je plný aj žien, ktoré to celé sledujú a programuje im to mozog. Od niekoho, kto sa živí pichaním botoxu, a sám ho má aplikovaný, mi prídu takéto komentáre ešte trápnejšie. Postavíš si biznis, že zo žien chceš robiť "krajšie" bytosti (aj keď je to, samozrejme, diskutabilné) a potom im všetkých online vyrozprávaš, že by sa mali schovať do kumbálu.
Ženy sú rôzne - štíhle, športové, vypracované, plnšie, aj tučné. Škála je široká, rovnako ako pri mužoch. Niektorí majú pivné brucho, niektorí pečú buchty. Svet by sme mali zobrazovať aj na sociálnych sieťach taký, aký je v skutočnosti. Nie nablýskaný, vylepšený, dorobený, dopichaný a vyretušovaný. Poznám krásne ženy, ktoré dostali z instagramu viackrát v živote úzkosti len preto, že boli obklopené niečím, čo vlastne neexistuje.
Na príspevok majiteľky salónu reagovala celebritná klientka Celeste Buckingham. Napísala, že bola klientkou tohto salónu, ale už nebude. Napísala, že také ženy, ako je ona sama, asi v klinike nie sú vítané, a že baby ako je ona, by nemali vlastne dávať fotky na instagram. "Nedávno o mne písali v médiách, že som odpudivá práve tým, že som pribratejšia a vyzerám, že sa o seba nestarám. Baby, či už ide o online priestor alebo o offline svet: Je pre každého. Krása nie je o výzore. Skutočná krása sa vždy ukáže tým, ako sa človek chová a aký je zvnútra," napísala Celeste. Hneď za tým hodila na zem mikrofón.
Sociálne siete priniesli perfektné veci, bohužiaľ, dali šancu obsadiť verejný priestor ľuďom, ktorí sú duchom jednoduchší, mentálne plytkejší, či zlomyseľní. Viete ich využiť na fantastickú zbierku, aj na ničenie životov. Aj keď som za reguláciu hejtu na sociálnych sieťach, tento konkrétny prípad je proste len úbohosť, a zregulujete ho tak, že dáte unfollow, a do tejto kliniky nikdy nezavítate. Lepšia odozva na to nie je.
Je jedno, či ste chudá, alebo mľandravá ako ošmatlané boty. Vaše peniaze si táto klinika rozhodne nezaslúži.