Šesť rokov vyrába raw a vegan dezerty v Trenčíne. Bezlepkové a zároveň bezlaktózové dezerty vyrába podľa vlastných receptov, ktoré vylepšuje celé mesiace, než ich ponúkne zákazníkom a zákazníčkam. Z mini výrobne bolo časom IVET Bistro. Zainvestovala do zariadenia i do pracovnej sily. A potom prišiel koronavírus.
Nemala viac koho zásobovať a zatvoriť musela aj vlastné bistro. Dostať sa z tejto krízovej situácie jej pomáha projekt Záchranné koleso, ktoré vytvorili mladí ľudia zo Žiliny. IVET Bistro by potrebovalo získať 2500 eur, vyzbierať sa im za pár hodín podarilo 938 eur.
"Veľmi si prajem, aby sme dostali šancu ďalej žiť. Preto ďakujem každému, kto pomôže. Peniaze budú použité na dofinancovanie chodu prevádzok," uviedla majiteľka kaviarne v kampani na webe Záchranné koleso.
Podporiť potrebuje aj kaviareň Café Džezva, ktorá otvorila len dva mesiace pred pandémiou. Na prežitie by potrebovali 1500 eur. "Vyzbierané peniaze použijeme na vyplatenie nájmu počas doby povinného zatvorenia, splátku za chladiacu vitrínu na koláče," uviedli v kampani.
Záchranné koleso pomáha prežiť firmám
“Mnohé hotely, penzióny, reštaurácie, kaviarne, salóny, či fitness centrá si nevytvorili mäkké vankúše, vďaka ktorým by prežili túto nečakanú krízu. Ich príjem rapídne klesol alebo sa úplne zastavil. Štát síce prišiel s opatreniami a záchrannými balíčkami, ale tie mnohokrát firmám nepomôžu prežiť. Preto nám napadlo, že všetkým podnikateľom, pre ktorých je podnikanie ich vášňou a nechcú sa ho vzdať, podáme Záchranné koleso“, povedala Iveta Hrabovská, spoluautorka projektu, sama úspešná podnikateľka a majiteľka firmy Gentlejam.
Iveta Hrabovská vo februári diskutovala na 5. narodeninách Žien v meste o tom, ako sa dá zladiť materstvo a podnikanie. Mamou sa stala potom, čo si dieťa adoptovala. V tom čase už mala úspešne rozbehnutú firmu na výrobu džemov a omáčok s prémiovým alkoholom.
Projekt Záchranné koleso začal vznikať druhý večer povinnej karantény. "Tri týždne som nevytiahla päty z domu, nielen kvôli karanténe, ale aj kvôli tomuro projektu, lebo verím, že tento projekt zachráni mnohých," povedala Iveta Hrabovská.
Pomoc obľúbenej prevádzke
Záchranné koleso umožňuje darcom podporiť obľúbenú značku. Peniaze môžu darovať bez nároku na odmenu alebo si vyberú z ponúkaných odmien danej firmy.
„Uvedomujeme si, že mnohí ľudia v súčasnej dobe šetria viac ako predtým a zvažujú každú investíciu. Ale taktiež veríme v silu komunít a v to, že mnoho firiem má svojich nadšencov, ktorí sú ochotní poslať zopár eur, len aby ich obľúbená prevádzka prežila“, dodáva Iveta Hrabovská. Kampaň si môže vytvoriť ktokoľvek, koho zasiahla aktuálna kríza v súvislosti s COVID-19 a funguje v obmedzenom režime. Nemusia to byť len firmy, ktorých prevádzky sú aktuálne zatvorené. Zapojiť sa môžu prakticky všetci, ktorým kvôli povinnej karanténe klesli príjmy.
„Registráciu ale môže urobiť iba osoba zapísaná v Obchodnom registri (s.r.o.) alebo osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia (SZČO). Kampaň si nemôžu vytvoriť Neziskové organizácie (n.o.) a Občianske združenia (o.z.), nakoľko Záchranné koleso nie je evidované ako verejná zbierka“, dodáva Iveta Hrabovská, ktorá projekt spustila spolu s firmami Different marketing a Slovak energy.
Tri kroky k spusteniu kampane
Ako prvé si musí firma, ktorá chce zbierať peniaze, vytvoriť Užívateľský účet.
Následne si prepojí svoj bankový účet s platobnou bránou.
V poslednom kroku si vytvorí cez formulár vlastnú kampaň (zbierku) a pošle ju na schválenie administrátorom projektu Záchranné koleso. Po schválení sa kampaň zobrazí na portáli www.zachrannekoleso.sk a od toho momentu môžu ľudia začať prispievať.