Jej humor, autentickosť a marketingové skúsenosti z nej urobili jednu z najvýraznejších tvárí slovenského online priestoru. V tomto rozhovore sa dozviete viac o jej ceste k úspechu, o tom, ako dokáže skĺbiť materstvo s tvorbou obsahu, a aké sú jej plány do budúcnosti. Nechýbajú ani cenné rady pre ženy, ktoré sa chcú realizovať v oblasti marketingu alebo si vybudovať vlastný osobný brand.  

Vaše alter ego Žanetka je veľmi populárne. Ako sa vám podarilo vytvoriť taký výrazný charakter a prečo práve Žanetka?

Charakter Žanetky je veľmi inšpirovaný mojou mamou. Moja mama je taká 50–60 % Žaneta. Samozrejme, je to trochu prehnané, ale ide o veľmi podobný archetyp. Je to typická bratislavská žena, ktorá sa sťažuje na niektoré veci, niečo sa jej nepáči a pri ničom si neberie servítku pred ústa. Je to celkom silný archetyp ženy, s ktorou sa podľa mňa veľa ľudí môže stotožniť, hlavne veľa bratislavských žien. My, Bratislavčanky, sme také špecifické a myslím si, že práve v Žanetke sa táto špecifickosť veľmi dobre odzrkadľuje.

Predtým, ako ste sa vydali smerom k influencer marketingu, ste už pôsobili v oblasti marketingu, napríklad aj ako brand strategička. Pomohli vám tieto skúsenosti na ceste k tomu, aby ste sa stali známou influencerkou?

Určite áno. Ja mám vyštudovaný marketing na Long Beach University v Kalifornii a magisterské štúdium v Amsterdame, kde som študovala digitálny biznis a inovácie. Moja diplomová práca bola o Instagrame a o tom, ako user-generated content ovplyvňuje branding značiek. Tieto skúsenosti mi veľmi pomohli, pretože keď dostanem nejaké zadanie od klienta, presne viem, čo chcú. Pracovala som totiž aj na strane klienta, takže rozumiem aj ich požiadavkám a snažím sa to skĺbiť. 

Napríklad, viem, že značka by mala byť viditeľná už v prvých troch sekundách videa, a že video by malo byť rýchle a dynamické. Tieto detaily sú veľmi dôležité pre správnu architektúru videa. A tým, že som študovala marketing, tak bez týchto znalostí by to nešlo. Ale veľmi kriticky vnímam aj humornú stránku svojej tvorby, ktorá je podľa mňa ešte dôležitejšia ako samotné marketingové základy. Milujem paródie, komédie – od bratov Wayansovcov, Borata až po Bláznivú strelu. Práve tieto, ako ich nazývam, primitívne komédie sú pre mňa veľmi dôležitým prvkom toho, čo robím.

Čo bolo impulzom, že ste sa rozhodli "ísť s kožou na trh" a vybudovať zo seba úspešnú influencerku?

"Ísť s kožou na trh" by som to úplne nenazvala. Myslím si, že musíme rozdeliť influencerov do troch kategórií. 

Prvá kategória sú celebrity – to sú napríklad herci, moderátori, speváci a iní ľudia, ktorí si vybudovali kariéru niekde inde a len si vytvorili účet na Instagrame. Oni sú slávni kvôli niečomu inému, nie kvôli tomu, že začali na Instagrame. 

Druhá kategória sú lifestyloví influenceri, ktorí si vyslovene vytvorili kariéru na Instagrame. To sú tie klasické influencerky, ktoré predtým nemali inú kariéru. Jednoducho, ich kariéra je postavená na Instagrame a zdieľanie ich osobného života ako inšpiráciu alebo ašpiráciu. 

Potom je tu tretia kategória, do ktorej sa zaraďujem aj ja. To sú tvorcovia obsahu v určitej oblasti – či už DJ-i, komici, alebo odborníci na rôzne témy. Ja robím skeče, komédie, a to by som chcela pretaviť aj do iných foriem. Možno by som začala aj nejakou long-formou na YouTube alebo mojim snom je natočiť celovečernú komédiu. Ale nie som influencerka v tom zmysle, že by som zdieľala svoj súkromný život alebo každodenné zážitky, ako to robia tí z druhej kategórie. 

Skĺbiť materstvo a tvorbu obsahu na sociálnych sieťach vyžaduje dobrý time management. Máte nejaké rady pre iné ženy a mamičky, ktoré sa chcú realizovať, ale majú pocit, že nemajú dosť času?

Skĺbiť materstvo a tvorbu obsahu je momentálne veľmi chaotické, pretože mám doma 3-mesačné bábätko a 3,5-ročného syna. Od septembra to však bude úplne iné, pretože syn pôjde do škôlky, takže budem mať trochu viac času. A priznávam, že mám pomoc – raz do týždňa mi príde upratovačka, pretože máme väčší dom a ja odmietam byť otrokom domu. Každopádne stále sa učím tomu, že aha už som prepálená alebo ok, cítim sa fajn. Tým že som kreativec, tak organizácia pokulháva, to sa priznám.

Ostatným ženám by som dala radu, aby si určite nastavili priority. Pre mňa sú deti absolútne na prvom mieste, potom prichádza na rad tvorba obsahu – natáčanie, strihanie a všetko ostatné. Zároveň určite odporúčam zapojiť do pomoci aj svojho partnera. Nezabudnite, že to, čo robíte, musí byť aj vaše hobby alebo minimálne pri tom vypnete. Musíte to vedieť komunikovať svojmu partnerovi a získať čas pre seba.

Ako influencerka sa určite častejšie stretávate s kritikou a negatívnymi komentármi. Máte nejaké tipy pre ženy, ktoré si chcú začať niečo budovať, ale obávajú sa reakcií alebo nemajú dosť odvahy?

Ja našťastie nemám veľa kritiky a negatívnych komentárov. Ak nejaké mám, väčšinou ich ignorujem alebo blokujem. Je to môj profil, moja komunita a ak sa niekto len tak chce infiltrovať do tejto komunity a začať tam hejtovať, mám nad tým absolútnu kontrolu. Ak by o mne napísal článok nejaký portál a tam by sa do mňa pustili ľudia, bolo by to nepríjemnejšie, pretože tam už kontrolu nemám. 

Pre ženy, ktoré sa obávajú reakcií, mám jednu radu: je prirodzené, že vás negatívne komentáre rozladia. Mňa to vie rozhodiť a myslím si, že ma to bude rozhadzovať vždy, pretože som citlivá osoba. Ale s vekom sa to zlepšuje, naučíte sa mať určitý odstup a nadhľad.

Na trhu je čoraz väčší záujem žien o prácu a realizáciu v marketingu. Čo podľa vás stojí za týmto zvýšeným záujmom?

Zvýšený záujem žien o marketing je podľa mňa spôsobený tým, že je to práca, ktorú viete robiť z domu a je flexibilná. Viete si ju nastaviť podľa seba, je to kreatívne, ale hlavne je to multitasking. Marketing zahŕňa veľa vecí, ktoré musíte naraz zvládať, a my ženy sme v tom podľa mňa veľmi dobré. Vieme zvládať naraz rodinu, prácu aj domácnosť. V marketingu musíte zvládnuť klientov, grafikov, PR aktivity, a to všetko súčasne, čo je veľmi podobné tomu, ako zvládame rodinu a domácnosť.

Čo by ste poradili ženám, ktoré chcú začať kariéru v marketingu, ale nemajú dostatok skúseností?

Ak chcete začať kariéru v marketingu a nemáte skúsenosti, odporúčam sebavzdelávanie. Existuje napríklad Digitálna Univerzita, kde môžete za pol roka získať komplexný prehľad v marketingu. Naučíte sa tam veci, ktoré môžete reálne zúžitkovať v praxi. Ja osobne poznám veľa lektorov, ktorí tam prednášajú a sú to naozaj veľké kapacity, ktorých know-how vám dá veľa. Aktuálne otvárajú nový ročník, ktorý začína už v októbri, takže teraz máte šancu sa tam prihlásiť.

Taktiež môžete nájsť aj množstvo tutoriálov na YouTube, ktoré sú veľmi užitočné. Hlavné je začať. Ak máte radi multitasking, marketing je ideálny. Skúsenosti sa postupne naberajú a časom sa do toho dostanete.

Ktoré faktory sú podľa vás najdôležitejšie pri budovaní osobného brandu na sociálnych sieťach?

Najdôležitejším faktorom pri budovaní osobného brandu je to, že nemáte úplnú kontrolu nad tým, či vás budú ľudia mať radi alebo nie. Musíte robiť to, čo vás baví a ak to robíte autenticky a s vášňou, ľudia to uvidia. Ak vás baví vytvárať farebné servítky a ste v tom naozaj dobrá, ľudia to začnú sledovať. Dnes však musíte vedieť nielen robiť to, čo vás baví, ale aj ovládať natáčanie a strihanie videí, aby ste to vedeli prezentovať. Byť dobrým v remesle dnes nestačí, musíte vedieť svoj obsah aj vytvoriť a dostať ho medzi ľudí.

Čo podľa vás najviac rezonuje medzi ľuďmi na sociálnych sieťach?

Pred 2 rokmi by som povedala, že najviac rezonujú vtipné, inšpiratívne alebo motivačné veci. Dnes však podľa mňa najviac rezonujú jednoduché a primitívne veci. Ľudia sú unavení zo všetkých informácií, ktoré dostávajú, a chcú si len na chvíľu oddýchnuť a vypnúť. Čím väčšia banalita, tým viac to rezonuje. Samozrejme, musí to byť stále relevantné, ale najviac dnes fungujú krátke, výstižné videá, ktoré človeka zaujmú za pár sekúnd. Stačí, že video obsahuje niečo, čo ľudia poznajú z vlastnej skúsenosti a vedia sa s tým stotožniť.

Aké sú vaše plány do budúcnosti, pokiaľ ide o váš obsah a kariéru? Môžeme sa tešiť na niečo nové a prekvapivé?

Momentálne je mojou prioritou materstvo, takže tvorím obsah zo dňa na deň. Určite však plánujem naďalej tvoriť na Instagrame. Veľmi by som sa chcela venovať aj dlhším formátom, ale to si vyžaduje viac času. Uvidíme, čo prinesie budúcnosť, ale humor bude určite stále súčasťou mojej tvorby. Čo sa týka budúcnosti, všetko závisí od toho, koľko času budem mať.