Kedy ste spustili svoj blog a začali s hodnotením kozmetiky na vlastnom kanáli? Prečo práve kozmetika?

“Blog píšem približne sedem rokov, prvé video na youtube som zverejnila na sklonku roka 2015, takže nakrúcam už viac ako tri roky. Kozmetika preto, pretože veľa ľudí je v tejto sfére dezorientovaných a nevedia si zo širokej ponuky na trhu vybrať. Sama som dermatologický pacient, takže mám v tejto oblasti bohaté ľudské skúsenosti, no nikdy mi nepomohla jedna konkrétna značka. Pomohli mi vedomosti o tom ako funguje ľudská koža a čo skutočne potrebuje.”  

 

Vedeli v televízii, že máte svoj youtube kanál?

“Kolegovia zrejme vedeli, no nepovažujem za dôležité kohokoľvek informovať o svojich nekomerčných koníčkoch, bez ohľadu na to, či ide o kolegov alebo vedenie televízie, zvlášť, ak nijakým spôsobom nepoškodzujú ani moje meno ani ich reputáciu, práve naopak.”  

 

Urobili ste recenzie na viacero kozmetických značiek, prečo ste sa rozhodli hodnotiť značku ala Palla?

“To je na tom práve najvtipnejšie, že sa mi do toho ani nechcelo, ale na Fashion Live!, kde vystavovala moja kamáratka - módna návrhárka, bol aj stánok ala Palla, kde mi ponúkli vzorky, a moje sledovateľky na instagrame zaujímalo, čo si o tej značke myslím a poprosili ma o názor. Preto som ich vyskúšala a o skúsenosti a názor sa neskôr podelila vo videu.”

 

 

Prečo práve recenzia ala Palla vyvolala podľa Vás takúto odozvu?

“Zrejme moja konštruktívna kritika osvetlila trocha ako funguje marketing kozmetických firiem, a na čom môže byť založený.”

 

Dostali ste v televízii aj inú možnosť riešiť situáciu okolo recenzie alebo Vám priamo oznámili, že ste dostali výpoveď?

“Nie, žiadnu inú možnosť som nedostala, bolo mi len oznámené okamžité ukončenie spolupráce.”   

 

 

Na webovej stránke blogu ste uviedli, že pracujete v televízii TA3. Ľudia vás teda spájali aj pri sledovaní vašich názorov a hodnotení ako tvár TA3. Nedodávalo to z pohľadu vašich sledovateľov väčšiu váhu vašim recenziám?  

“To je možné. No práve ako človek často vystavujúci svoju tvár v živom vysielaní, často sa líčiaci a zároveň dermatologický pacient, mám v týchto oblastiach bohaté skúsenosti, ktoré ľudí zaujímali. No tak, ako som bola spolupracovník TA3, som zároveň občan tejto krajiny a spotrebiteľ s právom na názor a slobodou ho vyjadriť. Urobila som to slušne a v zatiaľ bližšie neregulovanom verejnom priestore youtube, nie v práci, v živom vysielaní, ani v zastúpení inej značky.”  

 

Médiá, a televízie zvlášť, sledujú správanie svojich redaktorov na sociálnych sieťach. Výpoveď dostala z RTVS moderátorka Kristína Kormúthová za status k Rómom, Martina Šimkovičová dostala výpoveď z Markízy po 18 rokoch pre negatívne vyjadrenia k utečencom. Ako by mali médiá podľa vás ošetriť súkromné aktivity novinárov a novinárok na sociálnych sieťach?  

“Všímam si, že ľudia porovnávajú môj prípad s týmito dvoma z minulosti, no znova musím zdôrazniť, že ja som svoj názor, hoci kritický, vyjadrila slušne a bezodplatne, a nezasiahla tým nijako do ľudských práv iného človeka ani nehanobila jeho rasu, či národnosť. Takže tu nevidím nijakú analógiu. Našťastie som doma i v súkromí človek pomerne konzistentný v názoroch i správaní a nemusím sa tak prepínať do rôznych módov podľa toho kde a s kým hovorím. Rozhodne je blogovanie a youtube špecifická forma koníčka, ktorú nám umožňuje prevádzkovať táto digitálna doba, a pokojne o tom diskutujme ako o fenoméne. No ja znova vychádzam z ľudského práva na slobodu slova. Jasno v obsahu a interpretácii pojmov reklama, verejný priestor, sloboda prejavu, či youtube by však rozhodne bolo potrebné urobiť, a budem len rada, ak moja skúsenosť podnieti diskusiu o nich.”

 

Zuzana Závodská.  Foto - facebook ZZ

 

Ako hodnotíte svoju spoluprácu s TA3? Televízia je často obviňovaná z neobjektívneho spravodajstva a napojenia jej majiteľa na politické strany. Pociťovali ste to v práci Vy osobne?   

“Ako moderátor spravodajstva a v minulosti i relácie Týždeň v kultúre som k informáciám o potenciálnych obchodných záujmoch či vnútorných záležitostiach TA3 nemala prístup a ani som sa o ne nijako bližšie nezaujímala. Počas takmer ôsmich rokov spolupráce som sa stretla s kolegialitou, ústretovosťou a profesionalitou, rovnako však aj s komunikáciou, ktorá viac ako konštruktívnu, tímovú, či profesionálnu, pripomínala skôr šikanóznu a obyčajne ľudsky neslušnú.”  

 

Ako ste vnímali status Radovana Cholevu, ktorý sa pozastavil nad tým, koľko času ste v jednom videu venovali líčeniu a kozmetickým prípravkom?

“Ako zbytočnú poznámku muža, ktorý životom kráča zrejme nepobozkaný perspektívou ženskej existencie a jej optikou.”