1. Používajte IBAN konvertor
Nájdete ho napríklad na adrese Národnej banky Slovenska na linkehttp://www.nbs.sk/sk/platobne-systemy/iban/vypocet-iban-pre-sr
Každá banka má na svojej webstránke IBAN konvertor, teda akýsi prevodník, do ktorého keď zadáte pôvodné číslo účtu a kód banky, vytvorí klientovi IBAN číslo.
2. Preddefinujte si v internetbankingu platobných partnerov.
Na opakujúce sa platby si zadefinujte a uložte platobného partnera. Pri následnej platbe už číslo bude predvyplnené a máte tak o starosť menej.
3. Nastavte si v banke alebo v internetbankingu trvalé príkazy.
Využívanie trvalých príkazov je vhodné pre pravidelne sa opakujúce platby. Môže ísť aj o platby opakujúce sa kvartálne, alebo v inej periodicite.
4. Zriaďte si Inkaso.
Pri Inkase nemusí byť len fixná suma platby, ale môžte si stanoviť aj limit. Inkaso sa zvyčajne používa pri platbách za elektrinu, plyn, telefón a podobne.
5 Požiadajte si o elektronickú faktúru.
V súčasnej dobe je možnosť zasielania elektronických faktúr úplne bežná. Doručenie faktúry elektronicky je dokonca zdarma, čo pri papierovej forme nemusí byť. Číslo IBAN účtu viete z elektronickej faktúry jednoducho prekopírovať.
A jedna aplikácia.
Pre niekoho už známa a pomerne populárna je platba cez VIAMO. Viamo je praktická aplikácia do mobilného telefónu, ktorá umožňuje posielanie peňazí na telefónne číslo, bez potreby poznania čísla účtu a banky príjemcu a pričom nie je nutné, aby príjemca mal nainštalovanú samotnú aplikáciu. Výška platby cez Viamo je obmedzená spravidla do 200 eur denne. Platby cez aplikáciu Viamo zatiaľ poskytujú Tatra banka, VÚB a Zuno Bank. Viac o aplikácii sa dozviete na stranke Viamo.sk
Ďalšie rady a tipy nájdete na www.norbertgasaj.sk