MONTE CARLO, BRATISLAVA. Po otcovi a strýkovi zdedil v roku 1957 len malú pekáreň v talianskom Piemonte a k nej recept na nátierku z čokolády, ktorá bola po druhej svetovej vojne veľmi drahá. Preto do nej pridali aj lacnejšie lieskové orechy.
Michele Ferrero nátierku upravil a reklamu jej robil ako zdravému výrobku: vyzdvihoval podiel mlieka. Na trh sa Nutella dostala v roku 1964 a mala okamžitý úspech. Z malej pekárne vybudoval Ferrero koncern, ktorý dnes zamestnáva 22-tisíc ľudí po celom svete a ročný obrat je viac ako 8 miliárd eur. V 11 továrňach sveta sa ročne vyrobí 365-tisíc ton Nutelly.
Najbohatší Talian
Slávny podnikateľ Michele Ferrero zomrel podľa agentúry Reuters v sobotu vo veku 89 rokov v Monaku ako najbohatší človek Talianska a 22. najbohatší človek na svete. Bol bohatší ako bývalý taliansky premiér Silvio Berlusconi. Majetok jeho rodiny odhadol časopis Forbes na viac ako 20 miliárd eur.
Vo svete to bol najznámejší taliansky súkromný podnikateľ, ale na verejnosti sa Michele Ferrero neukazoval. Spolupracovníci ho poznali ako prísneho šéfa, zamestnancom však vytvoril veľkorysé podmienky a sociálne sa angažoval. „Slepo sme mu verili,“ povedal o ňom pre talianske médiá Silvano Farropa, člen odborov.
Delil sa
Podľa magazínu Der Spiegel mal Ferrero heslo: lavorare, creare, donare (pracovať, vytvárať, deliť sa). Hovorilo sa, že sám v supermarktoch ochutnával svoje výrobky. Ako neskôr povedal jeho syn pre denník Süddeutschen Zeitung, otec bol silne veriacim katolíkom a mal rád svoje súkromie.
V roku 1997 odovzdal impérium synom. Od roku 2011 ho vedie už len syn Giovanni, ktorý má dnes 50 rokov. Starší syn a predpokladaný dedič Pietro zomrel na infarkt v Juhoafrickej republike.
Taliansko si Ferrera uctilo. Prezident Sergio Mattarella ho označil za zástupcu talianskeho priemyslu, ktorý neustále predbiehal svoju dobu „inovatívnymi výrobkami a tvrdou prácou“.
Omg Ive always been like nutella tastes like fererro roche, theyre made by the same company? WAT it says fererro onit pic.twitter.com/furKBeJZYL
— Laura Molloy (@LauraJeanMolloy) February 15, 2015