Na bratislavskom Draždiaku to vyzerá ako na americkej pláži. Približne 700 dievčat synchrónne cvičí jogu, okolo pódia sú stánky so zdravou stravou, nápojmi či kozmetikou. Na vode sa plavia prvé paddleboardy, športové oblečenie dievčat dokonale ladí s farebnými kulisami, pohľad na Draždiak pôsobí ako oživená instagramová fotka. Napriek tomu, že sa cvičí, pri bratislavskom jazere vládne pohoda a účastníčky pôsobia skôr dojmom, že si prišli oddýchnuť ako súťažiť.
Foto - DNA agency
Šport pre ženy
Podujatie pre ženy organizuje Prešovčanka Lenka Šoltésová a jej eventová agentúra DNA agency. Založila ju pred troma rokmi, za krátku dobu fungovania sa jej však podarilo z nej vybudovať zvučnú značku. Jej firmu zviditeľnujú najmä netradičné športové akcie. Medzi ne patrí napríklad farebný beh (Farbám neutečieš), cvičenie jogy pri špeciálnom teple a neónovom osvetlení (Just neon yoga) či srdcový event mladej podnikateľky spájajúci tri obľúbené športy – beh, jogu a paddleboard ( Just woman by Diva´s).
Poslednú júnovú sobotu sa toto podujatie uskutočnilo v Bratislave po druhýkrát. Lenka dostala nápad usporiadať toto podujatie vo fitnes centre: „Bola som vo fitku na páse, no a keďže pri behu nemôžem nikdy počúvať hudbu, púšťala som si rôzne videá. Narazila som na video, kde boli baby na pláži, surfovali, cvičili jogu, bola tam jednoducho úžasná pohodová atmosféra. Hovorila som si, ako je len človeku dobre pri mori! Uvoľní sa a zrazu sa správa úplne inak ako v bežnom živote. Túžila som vytvoriť podobnú atmosféru aj v našich podmienkach.“
Lenka chcela takto dievčatám ukázať, že sa dá spoločne stretávať aj inak ako na kávičke či lietaním po nákupných centrách. Zdravý životný štýl a šport sú pre ňu veľmi dôležité, nejde podľa nej o výkony, ale o to zdieľať spoločne radosť z pohybu. „Myslím si, že účastníčky sú mi zmýšľaním veľmi podobné. Do tohto podujatia sa odovzdávam úplne celá a snažím sa dievčatám odovzdať informáciu, že všetko treba brať s pohodou a nadhľadom, netreba byť v živote prehnane upätí,“ vysvetľuje Lenka.
Lenka Šoltésová. Foto - archív LS
Pomáha ženám s rakovinou krčka maternice
Mladá podnikateľka istou čiastkou z každého ročníka Just woman prispieva na prevenciu rakoviny krčka maternice. Na otázku, či to nie je len súčasťou dobrého imidžu agentúry a marketingu, úprimne priznáva, že sama mala podozrenie na toto ochorenie a v dvadsiatich piatich rokoch sa ocitla v Národnom onkologickom ústave. „Informácia od mojej lekárky bola taká, že asi máte rakovinu. 3 mesiace, počas ktorých sa potvrdzovala moja diagnóza, boli úplne katastrofálne. Začala som si vyhľadávať informácie, tých však bolo veľmi málo . O rakovine pŕs sa pritom toho dočítate veľmi veľa, o krčku maternice nie . Preto som sa rozhodla, že sa budeme vždy snažiť vyzbierať čo najviac peňazí. Minulý rok sme napríklad vytvorili brožúrku zameranú na prevenciu.“
Keď Lenka pred troma rokmi začínala podnikať, nemala za sebou žiaden finančný background. Na rozbeh si zobrala pôžičku z banky a sama žila z našetrených peňazí. Do svojich projektov sa ale vkladala na maximum, preto nikdy nepochybovala, že práca prinesie svoje ovocie. Dnes Lenka pôsobí vyrovnane a veľmi spokojne. Keďže sme sa stretli na podujatí venovanom ženám a ženskosti, spýtali sme sa jej, či samu seba považuje za ženu, ktorou chce byť. „Tým, že podnikám a neustále sa rozširujeme, dostávam sa do nových stresových situácií. Veľakrát si ešte poviem, toto nie som predsa ja, takto sa nechcem správať a samu seba istým spôsobom tvarujem. Už som ale ženou v zmysle toho, že takýmto spôsobom by som chcela vychovať a viesť svoje dieťa,“ uzatvára Lenka.
Foto - DNA agency