Cesta pleťového krému – alebo ktoréhokoľvek iného kozmetického produktu – je cestou vedeckých poznatkov. Každá získaná informácia pomáha zvýšiť kvalitu; od vylepšeného účinku aktívnych zložiek až po ľahkosť nanášania. Najmä však buduje dôveryhodnosť značky. Ide predsa o naše telo. Napustíme si k nemu niečo, o čoho kvalite nie sme presvedčené na 100 %. Na presviedčanie dnes už reklama nestačí, vyžadujeme fakty.

V kozmetickom priemysle je len veľmi málo firiem, ktoré k získavaniu a zdieľaniu poznatkov pristupujú tak seriózne ako Oriflame. Švédska značka prírodnej kozmetiky si za päťdesiat rokov v brandži vybudovala vlastné výskumné centrá, zamestnáva rešpektovaných vedcov a pravidelne sa delí o zistenia s odbornou verejnosťou, čím podporuje koncept transparentnej vedy.

Ako sa testuje kozmetika?

Stručná odpoveď by bola: zdĺhavo a zložito. Tak ako v medicíne, aj v kozmetickom priemysle je fáza testovania absolútnym základom. Testovanie sa najčastejšie deje formou otvorenej alebo kontrolovanej klinickej štúdie. Rozdiel medzi nimi? Počet testovaných skupín.

V otvorenej forme je jedna, v kontrolovanej už dve -  prvá skupina používa testovaný prípravok, druhá iba placebo. Kontrolované klinické štúdie s charakterom placebo realizuje Oriflame ako jediná spomedzi najznámejších spoločností priameho predaja na Slovensku. Ich prínos spočíva v tom, že preveria, či obsah nezaostáva za formou, teda či testované produkty skutočne dosahujú sľubované benefity. Výsledky neraz prekvapia odhalením, že zloženie „ekonomickejšieho“ produktu dosahuje či dokonca prekonáva kvalitu rádovo drahšieho kúska kozmetiky.   

Kde sa „varí“ kozmetika?

Popredné vedecké kapacity a dekádami budované know-how nestačí. Pokrok potrebuje priestor. Oriflame ako jedna z dvoch spoločností svojho druhu disponuje vlastnými centrami na výskum a vývoj v Dubline a v Štokholme.

Výskumníci v Dubline sa zameriavajú na vývoj produktov, zatiaľ čo ich kolegovia v Štokholme pracujú na dlhodobých projektoch výskumu kože, často s presahom na globálny vedecký prínos, tak ako to bolo aj v prípade látky AspartoLift, prítomnej v produktoch NovAge Ultimate Lift na spomalenie starnutia pleti.

Tomuto objavu predchádzalo sedemročné intenzívne bádanie, 1 000 skúmaných aktívnych zložiek a 30 000 skrínovaných génov. Patentovaná zložka AspartoLift má na konte niekoľko ocenení a výsledky výskumu boli publikované v odborných článkoch.

 

Zdroj foto - Oriflame

 

Kto vymýšľa kozmetické receptúry?

Výskumné jadro Oriflame tvorí 100 medzinárodne uznávaných vedcov a k spolupráci na projektoch sú pravidelne prizývané ďalšie akademické kapacity z popredných univerzít. No hoci si patentované receptúry spoločnosť prísne stráži, angažuje sa aj v osvetovej činnosti.

Výsledkom snaženia vedcov nie je teda len to, čo vidíte v produktovom katalógu, ale aj publikovanie či účasť na odborných diskusiách. Oriflame je v počte vydaných odborných textov jednotkou spomedzi spoločností osobného predaja, čím významne prispieva k zlepšovaniu edukácie vedeckej obce.