Leonard Lauder, dedič americkej spoločnosti Estée Lauder, ktorú založila jeho mama, vyslovil vetu, ktorá sa potvrdila veľakrát v histórii. Ak ekonomická situácia nie je ružová, kúpi sa viac rúžu, pretože rúž je lacný a navodí dobrú náladu. Rúž na pery nepoložila takmer žiadna kríza, až na koronavírus.
Predaj ružov sa prepadáva
Celosvetový predaj rúžov klesol o 49 percent. Predaj lesku na pery sa prepadol o 32 percent, uviedol nemecký Tages-Anzeiger. Aj keď sa rúž kedysi považoval za „odolný voči krízam“, tentoraz vážnu krízu prežíva.
🛒 [Trendový make-up a dekoratívna kozmetika - kliknite tu:]
Podľa agentúry Nielsen sa len vo Francúzsko predalo o ¾ menej rúžov ako v predchádzajúcich rokoch.
Ženy si viac líčia oči
Celkovo sa vo Francúzsku predalo o 17 percent dekoratívnej kozmetiky menej. V čase od marca do mája sa tržby za make-up znížili o viac ako 50 percent. “Predaje zažili kolaps, ale čo je horšie, nezmenilo sa to ani po otvorení obchodov,” uviedla podľa ČTK Mathilde Lionová ze společnosti NPD.
Iné je to s predajom špirál či odtieňov na oči, ktoré je vidieť aj pri nosení rúška. Tých sa predávalo menej len počas najprísnejšej karantény, keď boli ženy doma, teraz sa už predaje vrátili na hodnoty porovnateľné s minulým rokom.