BRATISLAVA. Viac ako 203-tisíc ľudí sa v súčasnosti na Slovensku zaoberá priamym predajom. Znamená to, že aj Slovensko kopíruje celosvetový trend rastu takejto formy predaja. Ako povedala v utorok v Bratislave na stretnutí s médiami, predsedníčka Združenia priameho predaja Lucia Záleská, ročný obrat sa pohybuje na úrovni 155 miliónov eur. Z globálneho pohľadu najvýznamnejšími trhmi sa pre priamy predaj stali USA a Čína s medziročným rastom 18 percent.
Priamemu predaju sa venujú hlavne ženy
Podľa prieskumu asociácie SELDIA realizovaného medzi priamymi predajcami Európskej únie sa opätovne potvrdilo, že v Európe sa priamemu predaju venujú primárne ženy. Podobne je tomu aj na Slovensku, kde až 94 percent predajcov sú ženy a najčastejším modelom priameho predaja je žena vo veku 42 rokov, ktorá tejto podnikateľskej činnosti venuje v priemere osem rokov.
Ilustračné foto - TASR
Ženy predávajú kozmetiku i doplnky stravy
Aj naďalej na Slovensku dominuje priamy predaj kozmetiky (38 percent), wellness produktov a doplnkov stravy (25 percent) a výrobkov pre domácnosť či spotrebného tovaru (23 percent). Priami predajcovia, podľa Záleskej, si na svojej práci vážia najmä to, že im dáva slobodu, flexibilitu a nezávislosť. Zduženie, ako ďalej uviedla, obhajuje záujmy svojich členských firiem a prispieva aj k ochrane samotných spotrebiteľov.