Predstavte si, že robíte pracovný pohovor online. Na druhej strane skypu je personalista, ktorý vám hovorí detaily o potenciálnej práci a zisťuje, či sa na ňu hodíte. Názov pracovnej pozície je povedzme Riaditeľ prevádzky.
Ako pohovor postupuje, začnete sa o práci dozvedať viac. Okrem iného napríklad aj to, že je to jedna z najdôležitejších profesií na svete, že nemá stanovený presný pracovný čas, keď je to potrebné, pracujete non-stop. Alebo, že nemáte nárok na dovolenku. Že nemáte žiadnu prestávku na jedlo. Jesť môžete len popri práci. Nemáte nárok na osobné voľno. Ani keď ste chorý.
Že cez Vianoce a sviatky musíte pracovať dokonca intenzívnejšie. Musíte mať množstvo skúseností aj v iných oblastiach ako medicína, či logistika. Váš záujem o prácu začne postupne klesať. Krútite hlavou a nechápete. Kto môže takto zaobchádzať so zamestnancami?
Pohovor sa blíži ku koncu a príde zásadná otázka týkajúca sa platu. Na vaše prekvapenie sa dozviete, že táto práca NIE JE platená. Nedostanete za ňu ani cent. Váš údiv a rozhorčenie sa už nedá skryť. „Mám pracovať 365 dní v roku, bez nároku na voľno, či spánok a nedostať za to ani cent? Veď takúto prácu by nikto na svete nerobil!” Vtedy vám personalista povie, že túto prácu vykonávajú milióny ľudí.
V tej chvíli prichádza rozuzlenie. Personalista sa usmeje a spýta sa vás, či chcete vedieť názov tejto “najťažšej pracovnej pozície na svete”. Kto by nechcel. Odpoveď je nečakaná. Pracovná pozícia sa volá: Mama.
Takto vyzeralo virálne reklamné video propagujúce posielanie pohľadníc ku Dňu matiek. Zdieľali ho tisíce ľudí na svete a tí, čo ho videli, sa často neubránili slzám. Po tom, ako kandidátom vo videu prezradili pracovnú pozíciu, boli všetci veľmi dojatí. Uvedomili si, ako veľmi nedoceňujeme naše mamy a ako samozrejme berieme ich 24-hodinový “úväzok”.
Reklám na mamy, na ženskú krásu, láskavosť a sebavedomie by mohlo pribúdať. Keď si Procter&Gamble vybrali za svoj reklamný slogan “Hrdý partner mám” a nakrútili skvelé reklamy o tom, ako všetci športovci na svete dosahujú úspechy vďaka svojim mamám, urobili pre ženy veľmi veľa. Firma, ktorá investuje do reklamy milióny eur tak vzdala hold tej najnáročnejšej a zároveň najkrajšej profesii na svete.
Verím, že aj muži okolo nás budú našimi hrdými partnermi, nielen dnes, ale 365 dní v roku.