Cesta od ženy k značke sa v prípade Meghan Markle začala už výberom profesie. Samotná herecká kariéra vyžaduje byť do istej miery herečkou aj mimo pľacu. Promovanie mena ako značky predsa k šoubiznisovej brandži neodmysliteľne patrí. Dokonca aj vedomé zatajovanie súkromia či vyhýbanie sa škandálom je reklamou, pretože vyvoláva dojem nedostupnosti a tajomnosti.
Meghan ale v minulosti nebola nedostupná ani tajomná. Priemerne známa seriálová herečka v začiatkoch popularity disponovala pomerne civilným instagramovým účtom, kde autentické momentky prevládali nad product placementom, dokonca si istý čas sama spravovala facebookovú stránku a osobne ďakovala fanúšikom za pochvaly. Prirodzene, všetko sa zmenilo, keď sa z herečky stala najskôr domnelá, neskôr potvrdená partnerka druhorodeného britského princa.
Radikálnym krokom smerom od ženy k značke bolo zrušenie personalizovaných stránok na sociálnych sieťach po zverejnení vzťahu s Harrym. Publikovať vlastné fotografie zo súkromia, keď ste jedným z najfotografovanejších objektov na svete, by bolo predsa ako chodenie s drevom do lesa... Bezprostrednosť ustúpila strojenosti a kontrolovaným gestám. Striktne v súlade s očakávaniami, kladenými na budúcu členku kráľovskej rodiny.
Prečítajte si
Módne firmy ju milujú
V súčasnosti nie je 36-ročná herečka len láskou princa Harryho, ale azda každej módnej firmy, ktorá mala to privilégium ocitnúť sa na jej tele. Styling mladej krásky je vykalkulovaný do najmenšieho detailu a pre zainteresované značky je to ako výhra v lotérii. Napokon, už „efekt Kate Middleton“ ukázal, že inšpiratívna a slávna žena je mimoriadne atraktívnym bannerom.
Kate a jej módne rozhodnutia majú dosah na národnú ekonomiku módneho priemyslu v hodnote okolo 1,2 miliárd eur, uvádza sa v britskej tlači. Predpovede hlásia, že Meghan je na dobrej ceste prekonať ju. Nie preto, že je krajšia či viac sympatická, ale jednoducho preto, že éra ambasádorov a celebritných priaznivcov značiek dnes prekonáva čísla aj tých najodvážnejších marketingových prognóz.
Keď sa Meghan vymódi, weby padajú
Pár príkladov za všetky: v septembri minulého roku si Meghan na športové podujatie v Toronte obliekla roztrhané džínsy. Také, čo si môžete vyrobiť doma s nožnicami a zicherkou, a zadarmo. Len čo sa verejnosť dozvedela, o ktorý model ide, e-shop spomínanej značky zažil 200-percentný nárast návštev na webe.
O rifle bol taký záujem, že okamžite po ich vypredaní sa vytvoril „waiting list“ s vyše 400 čakateľkami na doplnenie skladových zásob. Pri rovnakej príležitosti Meghan skrývala pohľad za sklá slnečných okuliarov. Daný model nasledujúci deň zvýšil predajnosť o 1000 percent.
Podobný scenár sa opakuje pravidelne – s kabelkami, košeľami, kabátkmi... V novembri, keď si Meghan na zásnubné fotenie vybrala biely kabát pomerne neznámej kanadskej značky, ich firemný web na niekoľko minút padol pod nečakaným náporom návštevníkov. Dizajnéri neskôr z vďaky pomenovali model „Meghan“.
Zdroj foto - TASR
Aj Houdini by závidel
Sila značky Meghan Markle sa potvrdzuje aj v budúcom čase. Len čo boli ohlásené mená dizajnérov, ktorých si budúca nevesta oblečie na svadbu, fanúšičky nečakali a hor sa na nákupy. Najväčšmi si mädlil ruky módny dom Ralph & Russo s 82-percentným nárastom záujmu. O tri percentá menší, ale stále ohromný úspech zaznamenal brand Misha Nonoo.
Nie nadarmo sa hovorí, že najviac chceme to, čo nemôžeme mať. Efekt Meghan Markle je živený perfektne vybalansovanou dostupnosťou (striedanie lacnejších a drahších módnych kúskov) a nedostupnosťou (pozor, ak sa nepoponáhľate, bude vypredané). Toto kúzlo funguje tak dokonale, že aj Houdini by závidel.