Instagram je moja zábava, čiastočne aj práca. Budovanie značky je dôležité aj pre novinárov. Máte platformu, na ktorej komunikujete o svojej práci - dostane sa tak jednoducho medzi viac ľudí. Pre lepší obraz toho, čo sa deje na slovenskom instagrame, sledujem viac ľudí, ktorí ma nevyhnutne ani veľmi nezaujímajú. Majú veľa followerov a sem tam checkujem, čo vlastne na tých sieťach robia.

Vďaka tomu som si všimla jednu vec - matky, make up influencerky, módne instagrammerky, modelky, moderátori… takmer všetci majú jednu spoločnú vec - drahé značky, drahé autá, chanel kabelky, dior make up. 

Považujem sa za človeka, ktorý nezarába žiadne zásadné peniaze, ale nemá sa zle. Nemám deti, mám približne rovnako zarábajúceho muža, máme síce hypotéku, ale v podstate nemáme žiadne iné záväzky. Nemám sa zle, ale verte mi, nemám chanel kabelku, nechodím na víkendy do Kempinski v Tatrách a nekupujem si Manolo Blahnik topánky. Nemám Luis Vuitton kufre, mám obyčajný samsonite na pár dní a lacák z trhu z Thajska. 

 

 

Bola som včera v drogérii. Nakupovala som bežné veci, zastavila som sa pri šminkách. Dve tínedžerky sa hrabali v košíku, kde boli akciové veci. Jedna chytila do ruky nejaké tiene a hovorí: “Jéj, toto je zlaté,” ukázala to kamoške a potom to obrátila a zospodu bola cenovka. “4,50, už to nie je také zlaté.” a položila ich späť. Boli to len tínedžerky na vreckovom, ale približne tak nejak si predstavujem ženy, ktoré sledujú instagram, keď si pozrú koľko stoja veci, ktoré tam influencerky používajú. 

Snažím sa komunikovať s mojimi folllowermi. Celkom poctivo im odpisujem. Minule mi jeden stály napísal, že či už som bola so psom na cvičáku. Odpísala som, že už sme absolvovali celý výcvik, celkom úspešne. A on sa začudoval, že nič na mojom instagrame o tom nevidel. “Môj celý život nie je na instagrame,” odpísala som a zasmiali sme sa. Dá sa ale ľahko vytvoriť ilúzia, že všetko, čo zverejňujete, je váš život. Nablýskaný, krásny, šťastný. Nepostnete, že ste sa práve posekali s mužom ako psy, rozhodne nepostnete nedoplatok za elektrinu, ktorý vám včera prišiel a už tobôž nezverejníte, keď sa posekáte na porade s kolegami. 

Minule som čítala, že v Rusku bol chvíľu trend prenajať si kyticu ruží. Normálne vám doniesli gigantickú bukrétu s asi 100 ružami, aby ste sa s ňou vyfotili na instagram a po pol hodine si ju niekto vzal a odniesol za niekým ďalším, kto sa chce odfotiť. Ilúzia, že žijeme dokonalé životy, bez hádok, bez problémov.

Nie nadarmo začal práve instagram zvyšovať úzkosť u mladých ľudí. Fotky, na ktorých sú influenceri v posteli s perfektne nastajlovaným jedlom, jahodami, prossecom, v sexy pyžamku, s perfektnými vlasmi. Kto takto ráno vyzerá a kto takto ráno raňajkuje? Koľko im to trvalo celé urobiť, kým z toho vyšla jedna jediná fotka? 

 

 

Ak scrollujete instagramom denne (alebo šúchate, ako to volá moja kolegyňa Katka), myslite na to, že takto to nie je. Že je to biznis plán, a tak to presne treba vnímať. Naklikajte si rôzne stránky, nielen tie krásne. Majte tam aj niekoho, kto nemá tehličky na bruchu, kto nechodí na bavoráku a nemá chanel kabelky. Na Slovensku je priemerná mzda 1000 eur v hrubom, plus mínus sme v tom všetci spolu. Na konci mesiaca sa blížime k nule na účte a niekedy vidíme v obchode niečo, po čom veľmi túžime, ale nemôžeme si to kúpiť. 

Môj muž mi hovorieva, že máme oveľa viac ako potrebujeme. Čím viac cestujeme, tým si to viac uvedomujeme. Brazílske favely, Nikaragua nás prefackala v rodine, kde sme bývali mesiac bez okna, ale stačí ísť toť za roh, do rómskej osady. Žiadnu kabelku človeku netreba. 

Ženy v meste, majte bohatý týždeň!