Jej lifestylová značka Goop vznikla v roku 2008, keď biznis upadal v čase ekonomickej krízy. V období, keď mnohé firmy krachovali a ľudia prišli o prácu, poslala Gwyneth Palthrow svoj prvý newsletter. Boli to recepty na morčacie ragú a banánové orechy. Postupne pridávala rôzne rady a tipy. Pasovala sa na poradkyňu pre všetko. Radí v móde, kráse, výchove deti, ale vie aj ako na ženský orgazmus, erotické pomôcky, porno či rôzne nové sexuálne praktiky.

Najbizarnejším produktom je asi odpudzovač upírov. Sprej udržuje vďaka liečivým vlastnostiam drahých kameňov a éterických olejov negatívne vibrácie. Online si ho môžete objednať za 27 dolárov (23 eur).

Ponúkala aj bikiny pre malé dievčatká, za čo ju kritizovali, že sexualizuje deti. Jej hovorkyňa to označila za absurdné. „Dvojdielne plavky nosia mladé dievčatá celé desaťročia,“ reagovala vtedy jej hovorkyňa.

 

Gwyneth Paltrowá pózuje so svojou novou vôňou v auguste 2007 v Chicagu počas propagácie limitovanej série vône pre Estee Lauder. Foto - TASR/AP

 

Pochybné všelieky Gwyneth Paltrow

Postupne začala americká herečka pod svojou značkou pridávať aj zaručené lieky na choroby, ktoré s medicínou nemajú veľa spoločného. Ako liek na liečenie včelích škvŕn. V marci tohto roka po jej terapii zomrela Španielka. Najviac kritiky si užila za vaginálne vajíčka, ktoré údajne zlepšujú orgazmus a posilňujú ženskú energiu. Gynekológovia varovali, že nielen, že nefungujú, ale môžu byť nebezpečné, pretože zhromažďujú baktérie.

Kupoval sa i soľný šampón, ktorý má detoxifikovať pokožku na hlave, či fľaša s vodou s "pozitívnou energiou".

 

 

Hoci jej web už získal anticenu za pseudovedecké nezmysly od časopisu Skeptik, produkty holywoodskej hviezdy fungujú. Stretnutia, kde ponúka všelieky, sú zakaždým vypredané, hoci sa cena lístkov pohybuje od 500 do 4500 dolárov.

Podľa údajov New York Times má dnes jej firma hodnotu 250 miliónov dolárov, asi 215 miliónov eur. „Čím je Goop zvláštnejší, tým viac ľudí láka,“ napísal New York Times. Webovú stránku Goop, ktorá funguje aj ako e-shop, navštívilo v júni 2,4 milióna užívateľov.

 

Gwyneth Paltrow má z prvého manželstva so spevákom skupiny Coldplay Chrisom Martinom dve deti. V roku 2016 sa rozviedli.  Foto - TASR/AP

 

Na kritike Gwyneth Paltrow bohatne

Sama herečka s kritikou problém nemá.  "Ak prevádzkujete online podnikanie, žiadna kritika v printe nie je zlá.“ V prejave na prestížnej Harvardskej univerzite opísala reakcie na ich tipy a produkty ako kultúrnu búrku.

Pozíciu Paltrow posilnilo aj spojenie s vydavateľstvom Conde Nast, ktoré vydáva magazín New Yorker a časopis Vogue. Prestížne vydavateľstvo začalo štvrťročne vydávať články z webového portálu Goop. Spolupráca sa však pred pár dňami podľa denníka Guardian skončila. Paltrow tvrdila, že vydavateľstvo má zastarané pravidlá. V skutočnosti požiadavka znela, aby boli odporúčania alternatívnych liečiteľov preverené. Keďže neboli, nahradilo niekoľkokrát vydavateľstvo rozhovory cestopismi a zaviedlo overovač faktov na jej webe.

 

 

„My len kladieme otázky,“ vysvetlila Elisa Lehnen, ktorá bola zodpovedná za redakčný obsah Goop. Lenže to nestačilo na to, aby nepublikovali sporné odporúčania. Ako napríklad to od homeopatky Lindy Lancaster, ktorá radila piť osem dní len surové kozie mlieko, aby sa telo zbavilo parazitov. Vedecky základ tomu chýba. Britský denník Guardian naopak citoval zo štúdie, podľa ktorej farmársky chlapec parazity dostal, keď pil nepasterizované mlieko.

Herečku známu z filmov Sedem, Talentovaný pán Ripley, Iron Man, či Zamilovaný Shakespeare, za ktorý získala v roku 1998 Oskara za najlepší ženský herecký výkon, kritika neodrádza. Naopak. Gwyneth Paltrow hovorí, že podnikanie ju nesmierne baví a zaberá jej stále viac času. Cíti sa byť viac podnikateľkou ako herečkou.  

 

Gwyneth Paltrowová na 87. ročníku udeľovania cien Americkej filmovej akadémie v Los Angeles v roku 2015. Foto - TASR/AP