Kedysi mali v relácii Partička súťažiaci herci takú vtipnú úlohu. Niekto z nich mal napísané na čele, akú postavu predstavuje. On to nevedel, ostatní áno. A tak kládol otázky, aby uhádol kto je.
Predstavujem si, aké to je, keď sa niekto do tejto hry zapojí a dobrovoľne si dá na čelo nápis "hlupák". A statočne ho vystavuje na obdiv celej krajine. Na Slovensku je dosť tých, ktorých by sme sa na onen pocit mohli opýtať.
Napríklad taký majiteľ pneuservisu v Prešove. Darmo, je to odvaha, označiť si svoju prevádzku reklamnou plachtou, ktorá útočí na prvú signálnu a pritom je jej základnou misiou povedať o majiteľovi, že je sexistické prasa bez štipky skutočného reklamného vkusu a slušnosti. A nie je, samozrejme, jediný.
Koľko dvojzmyselných billboardov, kde je žena len za roznožovačku, ste už videli?
Ale zabezpečiť si verejné označenie za hlupáka sa dá aj inak, samozrejme. Po ďalší príklad nemusíme zachádzať priďaleko. Takí obyvatelia Krajnej Bystrej, rodiska komunistického pohlavára a šoféra ruského tanku Vasila Biľaka, ktorí mu tento víkend odhalili pamätník... No mohla byť ich stigma tuposti ešte viditeľnejšia a trvácnejšia, ako keď ju vytesáte do kameňa?
Človek so zdravým rozumom, keď sa tak prejde krajinou, až ho oči bolia.
Ako hovorí jeden známy citát: "Keď si mŕtvy, tak nevieš o tom, že si mŕtvy. Je to ťažké len pre ostatných ľudí. Rovnako, ako keď si debil."