Jednou z inšpiratívnych debát na dnešnom Dobrom trhu bude aj diskusia Čo tvorí a limituje komunity v Bratislave, venovaná témam zlepšovania kvality mestského života. Zároveň pôjde o ochutnávku májového netradičného pouličného festivalu WhatCity? na Mickiewičke. Netradičného v tom, že podujatie na jeden deň prepojí korzo Obchodnej až k Americkému námestiu do príjemnej pešej zóny hodnej hlavného mesta. Bez áut.
Zdroj foto - Facebook WhatCity?
Podarí sa zmeniť pomer chodcov a áut?
Z nedávno zverejnených výsledkov štúdie o Mickiewiczovej vyplynulo, že táto ulica dnes poskytuje len minimum príležitostí pre zastavenie sa, nieto ešte na pobyt. Ľudia sa jej skôr vyhýbajú, pretože si ju spájajú s ruchom a neustálymi dopravnými zápchami. Krátkou 300-metrovou ulicou denne prejde okolo päťtisíc áut, v dopravnej špičke je to vyše 800 áut za hodinu. Ulica slúži najmä ako tranzitná, až 90 percent dopravy tvoria automobily.
„Hlavným cieľom iniciatívy je prepojenie Starého a Nového mesta, ktoré sú odrezané automobilmi a nevyužívajú svoj potenciál. Radi by sme videli, ako sa dá pešo nerušene prejsť zo Starého mesta, cez Obchodnú, Mickiewiczovu, Trnavské mýto, Vajnorskú až ku Kuchajde cez krásny mestský bulvár plný kaviarní, reštaurácií, obchodov,“ hovorí architekt a autor štúdie Tomáš Šebo z ITB Development.
„Premávka na Mickiewiczovej bola naposledy odstavená na jeseň 2017 počas rekonštrukcie električkovej trate na Špitálskej a doprava neskolabovala, práve naopak. Presunula sa inam,“ vysvetľuje architekt.
Mickiewičkou denne prejde 1500 ľudí, najviac počas obeda. Aj v tomto čase však na ulici prevládajú nad pešími autá, ktorých je viac ako polovica.
Prečítajte si