Prečo je organizácia času dôležitá?

Aj keď sa môže zdať, že s organizáciou treba začať, až keď máte niekoľko stretnutí za deň, nie je to pravda. Keď je všetko naplánované v dostatočnom predstihu, pociťujete menej stresu, máte viac energie a dokážete si potom lepšie vychutnať voľný čas. A práve tu prichádza na rad technológia.

Vďaka internetu je k dispozícii množstvo nástrojov, ktoré vám môžu výrazne uľahčiť život. Od jednoduchých poznámok až po komplexné kalendáre – možnosti sú takmer neobmedzené. Dôležité je, aby vám plánovanie v aplikácii nakoniec nezabralo viac času, než koľko ho ušetríte. Preto si vyberte jednu, ktorá bude spĺňať všetky vaše požiadavky. 

Aplikácie, ktoré potrebujete

1. Google kalendár

Jednoduchý kalendár je stále najlepšou aplikáciou na to, aby ste si naplánovali svoj deň, hlavne ak vás denne čaká viacero úloh. Vyniká v tom, ako jednoducho ho môžete používať.

Ak máte Gmail, získate tak okamžitý prístup do Google kalendára, kde môžete tvoriť udalosti so svojimi priateľmi alebo kolegami. Navyše ich môžete farebne odlíšiť, nastaviť ako verejné alebo súkromné, pridať účastníkov, určiť, ako často sa majú opakovať, a dokonca si nastaviť pripomienky pre telefón, počítač alebo e-mail. Alebo si namiesto stretnutí jednoducho naplánujete úlohy. Pred začiatkom každej vám príde pripomienka.

Úlohy si, mimochodom, nemusíte plánovať priamo do kalendára. Nájdete tu aj záložku Google Tasks, kde máte možnosť vytvoriť si zoznam úloh, pridať podúlohy, označiť opakujúce sa zadania a podobne. Udalosti a úlohy môžete presúvať, kým s harmonogramom nebudete spokojní.

 

         

Foto - freepik.com 
 

2. Notion

Notion je aplikácia zameraná na produktivitu. Môžete v nej využívať rôzne bloky obsahu na tvorenie stránok a štruktúrovanie vašich informácií. Kľúčovou výhodou používania Notionu je to, že vám umožňuje vyskladať si vlastný denný plánovač. Použite rôzne bloky obsahu na vytvorenie všestranných zápisov a prispôsobte nástroj presne svojim potrebám.

Aplikácia ponúka bohaté funkcie, takže váš plánovač môže byť taký detailný, ako len chcete. Môžete tvoriť stránky o všetkom, čo sa týka vašich každodenných aktivít, a vyplniť ich rôznymi blokmi obsahu, ako sú obrázky, nadpisy, videá, citáty, pripomienky atď.

Svoje úlohy si môžete pozrieť aj v zobrazení kanbanu ako časovú os, kalendár, zoznam alebo galériu. Plánovač viete zostaviť z predlohy alebo ho vytvoriť úplne od začiatku a upraviť si ho. Dokážete ho napríklad štruktúrovať pomocou rôznych typov stĺpcov, aby ste si mohli zapísať ešte viac informácií o všetkých úlohách.

3. Todoist

Jednou z najväčších predností Todoist je jednoduchosť. Aplikácia má príjemné rozhranie a ľahko sa v nej zorientujete. Jej používanie sa tak zredukuje na vytváranie zoznamov úloh pre čokoľvek – prácu, osobné povinnosti, nákupy, ciele a pod.

Po vytvorení zoznamu môžete úlohy ďalej usporiadať jednoduchým presúvaním a v každej z nich pridať ďalšie informácie.

V Todoist sa dá dokonca spätne sledovať vaša produktivita. Funkcie tejto aplikácie vám ukážu, koľko úloh ste spravili za deň alebo týždeň. Ak ste radi motivovaní, bude sa vám páčiť bodový systém, v rámci ktorého vám aplikácia prideľuje body za váš výkon. 

4. Any.do

Neviete, ktorou úlohou začať? Aplikácia Any.do vám bude každé ráno navrhovať, ktorej by ste sa mali venovať ako prvej. To určí na základe urgentnosti, ktorú jednotlivým úlohám prideľujete, keď ich do aplikácie zadávate, a dátumu, kedy by mali byť hotové.

Aplikáciu môžete spojiť so svojím Google kalendárom a prepojiť tak stretnutia so zadaniami. Na rozdiel od Google kalendára máte v Any.do možnosť pridávať k úlohám ďalšie informácie a navyše aj súbory.