BRATISLAVA. Taxislužba Taxify zvažuje zavedenie maskovaných telefónnych čísel. Pre portál Ženy v meste to povedal Roman Sysel, Country Manager Taxify pre Slovensko a Česko. Alternatívna taxislužba, ktorú si môžete objednať cez aplikáciu, tak reaguje na sťažnosti viacerých žien, ktorým vyvolávali taxikári a pozývali ich na rande.

 

Sťažovali sa viaceré ženy

Negatívnu skúsenosť s Taxify zverejnila na sociálnej sieti novinárka denníka SME Zuzana Kovačič Hanzelová, ktorá pre náš portál píše pravidelné stĺpčeky.. Z neznámeho čísla jej pred týždňom zavolal muž s tým, že má pre ňu námet na reportáž. Neskôr zistila, že ide o vodiča Taxify, ktorý ju nedávno viezol. Zisťovala preto, či je v poriadku, že má na ňu súkromný kontakt a spátala sa na to pri najbližšej jazde iného taxikára. „Prezradil mi, že každý vodič vidí číslo zákazníka. Mladé ženy sa mu sťažovali, že im taxikári vyvolávajú, esemeskujú a chcú ísť s nimi na drink,“ napísala na svojom facebookovom profile Kovačič Hanzelová

Na status zareagovali viaceré ženy s tým, že mali podobnú skúsenosť, keď si cez aplikáciu objednali Taxify. „Ženy mi písali a posielali esemesky od taxikárov. Všetky mali rovnaký príbeh - slušne smalltalkovali so šoférom, ešte v ten deň im napísal,“ uviedla Hanzelová, ktorá si preto aplikáciu už odinštalovala.

Roman Sysel, Country Manager Taxify pre Slovensko a Česko, tvrdí, že  “takýto prípad je veľmi ojedinelý, štatisticky to vychádza na jeden prípad zo 100 00 jázd na území Slovenska.” Na otázku, aké opatrenie spoločnosť urobí, aby sa takéto situáciu neopakovali povedal, už upozornili vodičov, “že používanie informácií na osobné účely je neakceptovateľné a bude viesť k trvalému zablokovaniu účtu.”

Zároveň dodal, že “aktuálne však zvažujeme zavedenie maskovania telefónnych čísel”.

 

HOPIN komunikuje iba cez chat

Roman Sysel vysvetlil, že vodičovi sa zobrazí krstné meno a telefónne číslo cestujúceho. Informácie sú v aplikácii viditeľné 24 hodín, kvôli pomoci ľahšieho spojenia medzi cestujúcimi a vodičmi v prípade zabudnutej veci vo vozidle. “Zdieľanie telefónnych čísel medzi užívateľmi je bežne používaná praktika u všetkých dopravných alebo donáškových služieb,” povedal Sysel.

Vodiči zdieľanej taxislužby Hopin však čísla klientov a klientiek nevidia. “V aplikácii HOPIN môže vodič so zákazníkom komunikovať len prostredníctvom chatu, kde nie sú sprístupnené žiadne osobné údaje. Vodiči nemajú žiadnu inú možnosť ako by kontaktovali zákazníka,” uviedla spoločnosť vo vyhlásení podľa portálu TouchIT.

Advokát Róbert Bános pre denník Nový čas uviedol, že spoločnosť Taxify je povinná zachovávať mlčanlivosť o osobných údajoch zákazníkov vrátane ich telefónneho čísla. "Súkromný kontakt nie je vodič oprávnený použiť na súkromné účely, keďže v takom prípade možno hovoriť o narušení ochrany osobných údajov zákazníkov," povedal advokát.