Aké sú podľa vás silné a naopak slabé stránky žien v Čechách a na Slovensku?
Tomáš: „České a slovenské ženy sú veľmi pracovité a vynaliezavé. Dokážu sa postarať o rodinu, deti a ešte podnikať. To nie je úplne bežné! A toto si veľmi neuvedomujeme. Ženy v Čechách a na Slovensku si, bohužiaľ, málo veria. Vidím okolo seba úžasné šikovné ženy, ktoré podliehajú svojim strachom a neveria tomu, že môžu dokázať niečo veľké. Bohužiaľ, si často myslia, že nemôžu dosiahnuť ani to, čo si samé prajú.“
Brandová: „Mne sa napríklad nepáči, že svoje silné stránky považujeme za samozrejmosť, slabé si neprimerane vyčítame a kritizujeme."
Na čom by sme mali zapracovať, keď sa chceme stať sebavedomými ženami a vybudovať si svoju osobnú značku?
Brandová: "Pracovať na nej. Skúšať a testovať. Viac ako premýšľať. Hneď to vysvetlím. Ženy (viac než muži) o podnikaní a o svojej značke často premýšľajú stále dookola. A pretože majú tendenciu sa skôr kritizovať, často sa do svojho projektu alebo podnikania vôbec nepustia. Jednoducho ho nikdy nespustia. Logicky potom majú nižšiu šancu uspieť. Ženy, smelo do toho! Vždy sa dá vylepšovať a inovovať."
Tomáš: "Rozhodne by som odporúčal nebáť sa hovoriť o peniazoch, žiadať si o viac peňazí a taktiež viac plánovať. Ženy mávajú v porovnaní s mužmi pri peniazoch väčší ostych a strach. Moja mama má peniaze rada od tej doby, kedy si začala predstavovať, že peniaze patria jej kamarátke."
Tomáš Lukavec. Foto - facebook
Každá žena má svoj životný príbeh. Ako by mala podľa vás spoznať tú pravú "vec", pravú inšpiráciu, na ktorú sa v živote zamerať? Ako si správne vybrať tú svoju cestu?
Tomáš: "Na začiatok by som odporučil zamerať sa na cestu, ktorá je pre nás v našej štartovacej pozícii najľahšia. A najlacnejšia. Minulý rok sme na našej FB skupine Zákony BOHATSTVÍ?! každý večer spustili živé vysielanie na rôzne témy spojené s osobnou značkou. A denne sa nám v ňom potvrdzuje, že je skvelé mať vysoké ciele, ale človek sa nesmie báť začať s tým, čo má. Ak využijeme maximum toho, čo máme, otvoria sa nám ďalšie dvere. Preto naša rada znie: Správna cesta je tá, ktorú máme teraz k dispozícii."
Brandová: "Noooo... to je večná otázka. Ja osobne sa riadim krásnou vetou, ktorú napísala do tejto skupiny jedna úžasná žena. Svoju cestu poznáte, ak vás spraví šťastnými. Učím sa načúvať tomu, čo ma v hĺbke duši robí šťastnou. Ale vôbec to neznamená, že by tá cesta ku šťastiu bola vždy jednoduchá. Je to ale ta jediná, po ktorej by človek mal ísť."
Vy pracujete na vytváraní osobného brandingu - aké nástroje by žena mala využívať, aby si vedela svoju značku budovať, udržiavať, posilňovať?
Brandová: "Hneď na začiatok by som určite ženám odporučila, aby sa naučili ovládnuť svoj čas a sústredenie. Ak chcú uspieť v biznise, vnímam ako veľmi dôležité pochopiť, o čom vlastne biznis je. Keď som mala 19 rokov, mala som z podnikania strašný strach. Nechcela som tvrdo pracovať, nespať a bojovať o prežitie. Napriek tomu som sa do toho pustila a postupom času viac a viac chápeme, o čom budovanie značky je."
Tomáš: "Odporúčam určite plánovač – napríklad Asanu alebo Trello a predovšetkým skúšať malé kroky a merať si ich výsledky."
Máte príklad značky - brandu, ktorý dobre pracuje s tematikou žien a pomáha povedzme posilňovať ženské sebavedomie?
Tomáš: "Brandová, čo povieš?"
Brandová: "Dove a Nivea. Milujem tieto dve značky. Pozrite si ich reklamné kampane, nie sú čarovné?"
.
Prečítajte si aj Slávna tvár môže reklame aj poškodiť