Očakávania boli veľké. Prehliadku značky Christian Dior pre sezónu jar-leto 2017 počas týždňa módy v Paríži prvý raz navrhla žena. Značka, ktoré je od roku 1946 synonymom klasickej elegancie, zvýrazňujúcej ženskosť a krásu, vedie od septembra na poste kreatívnej riaditeľky talianska návrhárka Maria Grazia Chiuri. Dior pod jej vedením ostal ženský, ale kvetinky á la Raf Simons vystriedali silné ženy.
Najsilnejším momentom parížskej prehliadky sa stalo posolstvo na tričku: We should all be feminists (Všetci by sem mali byť feministi), čo je názov knihy nigérijskej autorky Chimamanda Ngozi Adichie. Fotografie sa okamžite dostali na sociálne siete a Dior tak využil moderné technológie, čo je silná stránka Chiuri.
Zdôraznenie feminizmu sa stalo symbolické aj pre samotnú návrhárku, ktorá viac ako dvadsať rokov tvorila módu v páre s Pierpaolom Picciolim, s ktorým naposledy viedli ako kreatívni riaditelia značky Valentino. Chiuri teraz vedie Dior sama a podľa britského denníka Guardian sa stáva najvplyvnejšou ženou v parížskej móde od čias Coco Chanel.
Nový Dior je podľa Guardianu pútavý a vyzývavo anti-pekný. Žiadne kvetinové vzory či pôvabné šaty, aké predstavovala Chiuri u Valentina, ale prešívaná bunda, ostrihané nohavice na štýl uniformy a topánkami bez opätku. Všetko, čo by narúšalo mužské a ženské stereotypy.
Prečítajte si aj Kreatívnou riaditeľkou značky Dior bude prvý raz žena