TEL AVIV. Dámy v korporátnom svete, ale aj v politike vedia, že pokiaľ ide o výber oblečenia, menej je niekedy viac. Aby sme si rozumeli: byť menej výrazná nemôže uškodiť.
Platí však aj to, že dámy, ktorým sa po rebríku moci, peňazí a úspechu podarilo vyliezť až na najvyššíe stupienky, musia byť originálne a nezávislé osobnosti. A tie sa potrebujú prejaviť. Aj oblečením. Nie, tieto dámy neprídu do práce alebo na rokovania v sexi obtiahnutom svetríku. Zvýraznia detail. Šperk, kabelku, topánky, rukavičky. Všetko v najlepšej kvalite, luxusné, ale nie vulgárne.
Lagarde likey. cc @Lagarde RT“@mattyglesias: Awfully fancy scarf for the radical left, imho http://t.co/ZfAtySubpF pic.twitter.com/hSPnI42NQ7”
— Dusty Cole (@Dusty_Cole) February 11, 2015
Šál od módnych tvorcov
BBC si všimla, že v poslednom čase si čoraz viac úspešných žien (ale aj mužov) obľúbilo šály. Kvalitné, od najlepších módnych domov, patrične drahé. Ilaria Alber-Glanstaetten je šéfkou korportánej komunikácie vo Ferrari. Hovorí, že pracuje pre luxusnú značku a musí ju prezentovať. Aj šálmi, ktoré nestoja menej ako 700 eur.
Niektoré ženy v biznise hovoria, že čo je pre mužov kravata, to je pre ženy šál. Oživí, posilní osobnosť, ale ak je nevhodne zvolený, môže pokaziť celkový dojem a z nositeľky urobiť módne poleno. Nie je prekvapením, že medzi najštýlovejšie ženy, ktoré obľubujú doplnok v podobe šálu sa považujú Francúzky. Šéfka Medzinárodného menového fondu Christine Lagarde či starostka Paríža Anna Hidalgo ich nosia veľmi často a s veľkým šarmom.
Styled by Anna Wintour “@thedailybeast: Stop calling Paris's female mayor a "style icon" http://t.co/s0PO1ShQF1 pic.twitter.com/spFcfG0Re8”
— Michael Hamilton (@MikeHamilton01) April 17, 2014
Muži sa pozerajú viac na tvár
Šál nie je len výrazom módneho cítenia, spoločenského a ekonomického statusu, ale vplýva aj na okolie nositeľa či nositeľky. “Výskumy ukazujú, že ženy sa pozerajú do tváre ľuďom, s ktorými sa stretávajú. Muži až toľko nie. Šál umožní presunúť pozornosť mužov na tvár, čo zlepšuje komunikáciu,” vysvetľuje Carolyn Mair z londýnskej College of Fashion.
Šál tiež oživuje zväčša strohé biznis oblečenie, môže človeka zatraktívniť. Hoci realita môže byť úplne iná, platí, že ľudia viac dôverujú ľuďom, ktorí dobre vyzerajú a pôsobia sympaticky. Majú tiež sklony veriť ľuďom, čo sa prezentujú značkovým produktom, v tomto prípade šálom. Ak rokujete s dámou, ktorá má šál či šatku za pár sto eur, máte tendencie predpokladať, že musí byť úspešná, lebo inak by si ho nemohla dovoliť.
Loving IMF's Christine Lagarde sporting an Irish-green scarf for trip to Dublin. Stylish plus whip-smart. http://t.co/wA71fUgIvh #IWD
— Rachel Cooper (@cooperrachel) March 8, 2013
Investujte do šálu
Módne a lifestylové časopisy odporúčajú mladým ženám, ktoré túžia po veľkej kariére, aby investovali do šatky či šálu. Nemusí ísť rovno o šál z uznávaného módneho domu, ale niečo decentné a vkusné, čo ho pripomína. Nie kópiu, nie napodobeninu čínskej produkcie. Niečo, čo je vkusné a osobité s potenciálom upútať.
Dôležité je aj ako je šál uviazaný. Na Googli je otázka ako uviazať šál v skupine “ako na to” jednou z najčastejších. Aj to ukazuje, že šálmi nie sú posadnuté len ženy, čo si môžu dovoliť kúsky za tisíc eur.
Prečítajte si tiež Tri zásady, ktoré si pri obliekané opakujte